Coca Cola planuje wprowadzić napój zawierający marihuanę

Koncern Coca Cola rozważa wprowadzenie do oferty napoju zawierającego marihuanę. Ma w tym celu prowadzić rozmowy z firmą Aurora Cannabis.

Informacje o tym, że koncern Coca-Cola prowadzi rozmowy z firmą Aurora Cannabis na temat produkcji napojów zawierających marihuanę podał kanadyjski BNN Bloomberg. Napój ten ma nie mieć funkcji odurzających, ale służyć łagodzeniu bólu.

Koncern Coca-Cola odmówił serwisowi komentarza na ten temat. Przekazano jedynie, że firma ​​uważnie obserwuje rynek napojów z dodatkiem konopi. “Wraz z wieloma innymi producentami napojów uważnie przyglądamy się rozwojowi nie-psychoaktywnego kannabidiolu jako składnika funkcjonalnych napojów wellness na całym świecie” – poinformowała Coca-Cola w oświadczeniu.

Cannabidiol, składnik konopi indyjskich, może pomóc złagodzić stany zapalne, ból i skurcze, ale nie ma efektu psychoaktywnego.

Kilka miesięcy wcześniej producent piwa Molson Coors Brewing poinformował, że będzie oferować napoje z konopi indyjskich w Hydropothecary, podczas gdy producent piwa Corona, Constellation Brands, zainwestował 4 mld dolarów w Canopy Growth.

Partnerstwo między Coca-Colą i Aurorą oznaczałoby pierwsze wejście na rynek napojów zawierających marihuanę dużego producenta napojów bezalkoholowych.

Powołując się na anonimowe źródła, BNN Bloomberg poinformował, że Coca-Cola była w “poważnych rozmowach” z Aurorą, ale żadna transakcja nie została jeszcze sfinalizowana.

Ważna decyzja

Marihuana jest dostępna legalnie w dziewięciu stanach USA. Z danych Bank Inwestycyjnego Cowen wynika, że gdyby marihuanę zalegalizowano we wszystkich stanach, to do 2030 roku rynek mógłby generować 75 mld dol. ze sprzedaży w ciągu roku.

Niedawno na konopny rynek wszedł Heineken, który wprowadził do sprzedaży w Kalifornii bezalkoholowy napój Lagunitas Hi-Fi Hops. Zawiera THC, czyli główny psychoaktywny składnik marihuany.

Jarosław Stadnik

Redaktor naczelny portalu www.medycznamarihuana.com, www.marihuana.info.pl oraz www.konopie.info.pl Twórca marki BioHemp.pl oraz wieloletni aktywista na rzecz popularyzacji i dostępności do medycznej marihuany.